Now Reading
Επικοινωνούμε σωστά; | Πάστα Φλώρα

Επικοινωνούμε σωστά; | Πάστα Φλώρα

Κατά πόσο είμαστε σίγουροι ότι επικοινωνούμε με του γύρω μας? Μήπως απλά μιλάμε χωρίς ουσιαστικά να νοηματοδοτούμε την πράξη μας αυτή?

Η καθαρή και αποτελεσματική επικοινωνία είναι μια σημαντική ικανότητα που χρειάζεται κάθε άνθρωπος, προκειμένου γίνει κατανοητός. Προϋποθέτει να εκφράζουμε με ακρίβεια αυτό που θέλουμε να πούμε, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις. Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι ένα όμορφο παζλ που διαμορφώνεται όταν συνδυαστούν, κατάλληλα, πολλά επιμέρους κομμάτια, όπως: η λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία, η συμπεριφορά μας, η ενεργητική ακρόαση και η διαμόρφωση της επιχειρηματολογίας μας. 

Ένας καλός συνομιλητής χρειάζεται να είναι και καλός ακροατής. Παρόλο που οι άνθρωποι μιλάνε καθημερινά, δεν σημαίνει πως καταφέρνουν να επικοινωνούν πάντα αποτελεσματικά. Για να είμαστε καλοί συνομιλητές, θα πρέπει να έχουμε επίγνωση τόσο της γλώσσας όσο και του τόνου της φωνής που χρησιμοποιούμε. Πράγματι, ο τόνος της φωνής επηρεάζει πολύ την επικοινωνία με τους γύρω μας, αλλάζοντας εντελώς το νόημα και την επίδραση των όσων λέμε. Όμως ένας καλός συνομιλητής δεν επηρεάζεται από τον τόνο της φωνής των  συνδιαλεγόμενών του. Επιλέγει να κάνει ερωτήσεις για να κατανοήσει το θέμα της συνομιλίας, αντί να προβάλλει επιχειρήματα για να επιβάλλει στους άλλους την άποψή του. Ακόμα επιλέγει να αποσαφηνίσει τα συναισθήματα του, απαντώντας στα συναισθήματα που κρύβονται πίσω από τις λέξεις. Οι άνθρωποι συχνά τείνουν να επαναλαμβάνουν τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά, επειδή δεν αισθάνονται ότι τα συναισθήματά τους έχουν ακουστεί. Είναι εύκολο για έναν ακροατή να αγνοήσει τα συναισθήματα και να δώσει συμβουλές, να μοιραστεί γεγονότα ή να προσπαθήσει να ελαχιστοποιήσει το πρόβλημα αντί να ακούσει πραγματικά αυτό που λέει ο συνομιλητής του.

Για να αρχίσουμε λοιπόν να βελτιώνουμε τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες, χρειάζεται να αρχίζουμε να εξετάζουμε τα πράγματα που μπορούμε να ελέγξουμε. Είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να ελέγξουμε τους άλλους, αλλά μπορούμε να ελέγξουμε τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις μας στα γεγονότα που μας περιγράφουν. Ως εκ τούτου, η επικοινωνία με τους άλλους θα ήταν ποιο αποτελεσματική εάν δεν επικεντρωνόμασταν στην ποσότητα των λόγων μας, αλλά στην ποιότητά τους, θέτοντας σύντομα, απλά και ξεκάθαρα αυτά που σκεφτόμαστε. Υπάρχουν λοιπόν δεξιότητες, οι οποίες είναι χρήσιμες και μας βοηθούν σε συγκεκριμένες στιγμές και περιστάσεις της ζωής μας, ώστε να επικοινωνούμε αποτελεσματικά με το περιβάλλον μας. Ας μην ξεχνάμε ότι η επικοινωνία αποτελείται από 10% πληροφορίες και 90% συναισθήματα, άρα το να συναισθανόμαστε τους άλλους αποτελεί ένα από τους βασικούς παράγοντες μιας αποτελεσματικής και εποικοδομητικής επικοινωνίας.

« Δεν χρειάζεται να λες τι ξέρεις, αλλά να ξέρεις τι λες»

Σωκράτης

Κατερίνα Ζάχαρη

See Also
What's Your Reaction?
Excited
0
Happy
1
In Love
0
Not Sure
0
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top