Σχολικά Βοηθήματα – Τι να προσέξετε | Πάστα Φλώρα

Σχολικά Βοηθήματα

Σχολικά Βοηθήματα – Μερικά Tips

Επιστρέψαμε σ’αυτές τις μέρες που ετοιμάζονται οι σχολικές τσάντες, γεμίζουν τα βιβλιοπωλεία από παιδικές φωνές και αγχωμένους γονείς που τρέχουν να προλάβουν να πάρουν τα απαραίτητα για για τα…(Το τελευταίο βέβαια ισχύει κυρίως για τα παιδιά του Δημοτικού).

Μια άλλη μέρα θα βρουν λίγο χρόνο να προμηθευτούν και τα σχολικά βοηθήματα για να μπορέσουν να τα βοηθήσουν, αλλά και για να βοηθηθούν οι ίδιοι…Είναι όμως όλα τα βοηθήματα κατάλληλα για όλα τα παιδιά; Τι πρέπει να προσέχουμε κατά την επιλογή τους; Τι να αποφεύγουμε;

Δεν έχει πάντα σημασία αν γνωρίζουμε τον εκάστοτε εκδοτικό οίκο.

Πολλές φορές «κολλάμε» σε μια συγκεκριμένη έκδοση και αγοράζουμε από αυτή τα βοηθήματα για όλα τα μαθήματα του παιδιού.Καλώς ή κακώς, ένας εκδοτικός είναι δύσκολο να έχει σε όλες τις κατηγορίες τα καλύτερα βοηθήματα της αγοράς. Κοιτάμε καλά,κάνουμε έρευνα αγοράς και ξεχωρίζουμε αυτά που μας καλύπτουν και κυρίως καλύπτουν τα παιδιά μας. Επιπροσθέτως,υπάρχουν νεοσύστατοι εκδοτικοί οίκοι που έχουν εξαιρετικά βοηθήματα,αλλά δεν έχει τύχει να τα γνωρίσουμε αφού προσκολλάμε στα κλασικά,πολλά από τα οποία είχαμε κι εμείς οι ίδιοι στο σχολείο πολλά χρόνια πριν.

Ας μην εμπιστευόμαστε πάντα τις προτιμήσεις άλλων γονέων.

Κάθε παιδί είναι μοναδικό. Επίσης,κάθε παιδί έχει τις κλίσεις του. Αν ένας γονιός επέλεξε το τάδε βοήθημα για το παιδί του κι έμεινε ευχαριστημένος, δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι θα μείνετε κι εσείς.Καλό είναι να ρωτάμε,να ακούμε τις γνώμες και τις προτάσεις που θα μας κάνουν, αλλά η τελική απόφαση πρέπει να είναι δική μας και του ίδιου του παιδιού.

Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε να κοιτάμε την τιμή του βιβλίου.

Αυτό θα μας επηρεάσει κι ας μην το παραδεχόμαστε. Η τιμή δεν είναι πάντα δείκτης μέτρησης ενός επιτυχημένου βιβλίου, κάτι το οποίο ισχύει και για όλες τις κατηγορίες βιβλίων γενικότερα. Υπάρχουν βιβλία σε πολύ χαμηλή τιμή εξαιρετικού περιεχομένου και βιβλία πανάκριβα, τα οποία δεν παρουσιάζουν κανένα απολύτως ενδιαφέρον. Επομένως, κοιτάμε την ανάλυση τους και στο τέλος παρατηρούμε την τιμή.Βέβαια,και το ίδιο βιβλίο μπορούμε να το βρούμε σε χαμηλότερη τιμή σε άλλο βιβλιοπωλείο ή ενίοτε και στο διαδίκτυο.

Συμβουλευόμαστε το δάσκαλο ή τον καθηγητή του παιδιού μας.

Σημασία δεν έχει να αρέσει και να βολεύει εμάς σαν βοήθημα, για να πούμε πως-εντάξει-έχει βοήθημα κι είμαστε ήσυχοι. Σημασία έχει να βολέψει και το ίδιο το παιδί. Το βοήθημα δεν είναι η λύση στις σχολικές ασκήσεις και δεν πρέπει να θεωρείται σαν «λυσάρι» από το παιδί. Ένα σωστό βοήθημα έχει εναλλακτικές ασκήσεις σε κάθε κεφάλαιο,κριτήρια αξιολόγησης και επαναληπτικά τεστ.

Δεν είναι ντροπή αν δε μπορούμε να κρίνουμε εμείς ποιο είναι το σωστό βοήθημα να απευθυνθούμε στον/στη δάσκαλο/-α ή καθηγητή/-τρια, αναλόγως την τάξη του παιδιού, να μας διευκολύνει. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν «από πρώτο χέρι» τι κυκλοφορεί στην αγορά και με βάση πάντα και το επίπεδο του μαθητή τους θα βοηθήσουν στη σωστή επιλογή.

Υ.Γ.Μην ξεχνάμε…Θέλουμε χαρούμενους μαθητές και μετά καλούς μαθητές…Μαθητές που γελούν στα διαλείμματα και μετά μαθητές που έχουν λύσει σωστά τις ασκήσεις…Μαθητές με όνειρα,μαθητές με φτερά,έτοιμοι να τα ανοίξουν και να πετάξουν με όλη τους τη δύναμη.

Καλή σχολική χρονιά σε μαθητές,γονείς και εκπαιδευτικούς.

Ιωάννα Αλεξοπούλου

 

Διαβάστε Ακόμη: Ο δάσκαλος και ο μαθητής

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top