Instagram: μόδα ή ηλεκτρονικός εθισμός; | Πάστα Φλώρα

Γράφει η Λαμπρινή Νταβέλη

Είναι γεγονός, πως η εποχή που διανύουμε έχει στιγματιστεί από την εισβολή των social media στις ζωές μας. Μία ολόκληρη γενιά ζει και, ταυτόχρονα, επιβιώνει οικονομικά μέσω των διαφόρων αυτών κοινωνικών μέσων. Ωστόσο, δημοφιλέστερο μέσο τη δεδομένη στιγμή αποτελεί το Instagram.

Το Instagram ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2010. Δύο απόφοιτοι του Πανεπιστημίου Stanford, o Κέβιν Σίστρομ και ο Μάικ Κρίγκερ, ανέβασαν ένα app για το iPhone, το οποίο βοηθούσε όσους το κατέβαζαν να μοιράζονται εύκολα τις φωτογραφίες τους με τους φίλους τους. Την Δευτέρα, 9 Απριλίου του 2012, οι δύο εικοσάρηδες ανακοίνωσαν πως η εταιρεία τους πωλήθηκε στην Facebook Inc. για ένα δισεκατομμύριο δολάρια.

Φτάνωντας στο σήμερα, η εξέλιξη που έχει υποστεί η εφαρμογή, προσφέρει ποικίλες ικανότητες στους χρήστες της.

  • Hashtags: Δυνατότητα εντοπισμού μιας φωτογραφίας από μεγάλο εύρος χρηστών.
  • Τοποθεσία:  Δυνατότητα κοινοποίησης της τοποθεσίας του χρήστη όπου λαμβάνει χώρα η φωτογραφία ή η ιστορία του.
  • Stories: Δυνατότητα κοινοποίησης στιγμών του χρήστη μέσα από την καθημερινότητα του.
  • Live: Δυνατότητα ζωντανής μετάδοσης.

Επιπλέον, η μετατροπή εταιρικού προφίλ αποτελεί μία πρόσφατη δυνατότητα την οποία εκμεταλλεύονται επιχειρήσεις, δημόσια πρόσωπα, bloggers και influencers,προκειμένου να προβάλουν την δουλειά τους, προϊόντα και υπηρεσίες.

Παρ’ όλα αυτά, τα προνόμια που προσφέρονται μέσα από την εφαρμογή, όσο κι αν ωφελούν τον χρήστη, κρύβουν κι αρκετούς κινδύνους. Ειδικότερα σε νεαρέςηλικίες, η υπερβολική χρήση μπορεί να οδηγήσει σε εθισμό.

Πιο συγκεκριμένα, θα παρατηρήσουμε την δημιουργία μίας εικονικής ζωής. Άνθρωποι που κυριεύονται από την ανάγκη τους για αποδοχή κι ενεργούν βάση αυτού. Οργανώνουν ταξίδια και εξόδους, αλλάζουν τρόπο ζωής και συνήθειες, την μουσική που άκουγαν έως τώρα. Στη συνέχεια ποστάρουν το κάθε τι απ’ όλα αυτά για να δείξουν την δίκη τους «ενδιαφέρουσα» ζωή. Πόσο θλιβερό ν’ αλλάζεις όλα όσα σε αντιπροσωπεύουν για να αρέσεις;

Στη συνέχεια ακολουθεί το oversharing, με άλλα λόγια: αδιάκοπος διαμοιρασμός περιεχομένου με άλλους χρήστες. Τα «εθισμένα» αυτά άτομα, δείχνουν να χάνουν το όριο στο τι κοινοποιούν. Δημοσιεύουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σχεδόν ασταμάτητα. Σκοπός της κάθε ημέρας για ένα τέτοιο άτομο είναι η φωτογραφία τους να πάρει τα περισσότερα like και τα stories του να έχει τα περισσότερα views. Ο όρος ιδιωτικότητα κυριολεκτικά άγνωστος στο δικό τους λεξιλόγιο.

Κι αφού μιλήσαμε για ιδιωτικότητα, ας αναφέρουμε και τον κίνδυνο που ελλοχεύει η διατήρηση ενός δημόσιου προφίλ. Ορισμένοι χρήστες, κυρίως νεαρά κορίτσια, προκειμένου να εισπράξουν μεγαλύτερο αριθμό ακόλουθων, likes και views διατηρούν τα προφίλ τους δημόσια επιτρέποντας την πρόσβαση του λογαριασμού τους ακόμη κι σε άτομα άγνωστης προελεύσεως. Το Instagram παρέχει στους χρήστες την δυνατότητα «κλειδώματος» του προφίλ, μετατρέποντας τον λογαριασμό σε ιδιωτικό. Έτσι, ένας άγνωστος χρήστης δεν μπορεί να δει το περιεχόμενο του προφίλ, εάν ο κάτοχος του λογαριασμού δεν τον αποδεχτεί ως ακόλουθο.

Μόδα ή ηλεκτρονικός εθισμός; Όπως κι αν το χαρακτηρίσεις, από οποία άποψη κι αν το δεις υπάρχουν δύο πλευρές. Η θετική και η αρνητική. Για τον λόγο αυτό, οφείλουμε να ενημερωθούμε γιατί εκτός από ένα εργαλείο που διευκολύνει, σε έναν βαθμό, την ζωή μας μέσω της διαφήμισης και της ενημέρωσης, αποτελεί έναν υπαρκτό κίνδυνο και τα φαινόμενα ανθρώπων που έχουν υποπέσει στις παγίδες του βρίσκονται τριγύρω μας.

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top