Μέσα Σεπτεμβρίου και οι πρεμιέρες στις ελληνικές αίθουσες εξακολουθούν να είναι πολλές και να ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις μιας μεγάλης μερίδας του κοινού. Αναμφισβήτητα ταινία της εβδομάδας είναι η βραβευμένη με τον Χρυσό Φοίνικα στις φετινές Κάννες, Triangle of Sadness (⭐⭐⭐1/2) του Σουηδού Ρούμπεν Έστλουντ. O σκηνοθέτης έχει κερδίσει ξανά το ανώτατο βραβείο των Καννών το 2017, για την ταινία Το Τετράγωνο.
Η ταινία ακολουθεί την ζωή ενός ζευγαριού, του Καρλ και της Γιάγια. Μόντελα και οι δυο, μόνο που του ενός η καριέρα είναι σε καθοδική πορεία ενώ της άλλης ακόμα σε άνοδο. Ύστερα από μια προσωπική τους διαμάχη (η σκηνή για το ποιος θα πληρώσει το γεύμα, αξίζει από μόνη της ως ένα μονόπρακτικο που περνάει στην ποπ κουλτούρα), η Γιάγια προτείνει να πάνε μια κρουζιέρα που φυσικά είναι δωρεάν, χάρη πάντα στους followers των κοινωνικών δικτύων. Έτσι, βρίσκονται σε ένα γιοτ (το Cristina O του Ωνάση) στην μέση του πελάγους και έρχονται σε επαφή με εκπροσώπους της υπερ-πλούσιας κοινωνίας της Ευρώπης.
Ότι ακολουθεί είναι μια άγρια και πολλές φορές εύστοχη σάτιρα στις κοινωνικές τάξεις, τον πλούτο και την υποκρισία που τις διακατέχει αλλά και στο πόσο εύθραστα είναι όλα αυτά. Ένας μεγάλος μέρος της ταινίας έχει γυριστεί στην Ηλεία και στην Εύβοια με την υπογραφή της Heretic στην συμπαραγωγή.
Τα 2/3 της ταινίας είναι απολαυστικά και δεν κατανοεί ο θεατής πως περνάει ο χρόνος σε μια ταινία που έχει διάρκεια άνω των δυο ωρών. Το τρίτος μέρος της ταινίας έχει έντονα σημάδια επανάληψης και φλυαρίας. Σε σημεία άνισα τόσο που από το εκλεπτυσμένο σχόλιο σάτιρας να περνάει στην ευκολία ενός σκατολογικού χιούμορ που όλοι κατανοούν και γελάνε.
Όπως είπαμε η κορυφαία στιγμής της ταινίας είναι στο πρώτος μέρος ανάμεσα στο ζευγάρι και στον καυγά του πάνω σε ένα τραπέζι εστιατορίου ενώ όλα αυτά έρχονται σε μια κορύφωση στην 2η πράξη και την τρικυμία που βιώνουν στο πλοίο και όχι μόνο σωματικά. Ενώ πρέπει να πούμε ότι λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της ταινίας ανακοινώθηκε ο θάνατος της νεαρής πρωταγωνίστριας Charlbi Dean λόγω αιφνίδιας ασθένειας που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Ήταν μόλις 32 ετών.
Πάραλληλα στις αίθουσες κυκλοφορεί η νέα ταινία του David Cronenberg με τίτλος Crimes of the Future (⭐⭐), όπου ο ίδιος γυρνά ξανά στο σύμπαν της ταινίας του με τον ίδιο τίτλο του 1970. Μόνο που εδώ πιάνει ξανά το νήμα και το τραβάει ακόμα περισσότερο στην ιστορία. Σε ένα δυστοπικό μέλλον (ή παρόν) όπου δεν υπάρχει πόνος, οι πληγές προκαλούν σεξουαλική επιθυμία και ο άνθρωπος αναπτύσσει νέα σωματικά όργανα, βλέπουμε ένα all star cast να περιπλέκεται σε ένα σκηνικό με αισθητική b movie που βάζει διάφορα ερωτήματα αλλά δεν δίνει τις λύσεις παρά σε προκαλεί να τις βρεις. Γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Αθήνα, μια άλλη ματιά πάνω στην Αθήνα που ίσως είναι το πιο ενδιαφέρον για τους Έλληνες θεατές, πρόκειται για μια ταινία ειδικού κοινού και αισθητικής.
Τέλος, κυκλοφορεί και το prequel του θρίλερ Orphan με τον συμπληρωματικό τίτλο First Kill (⭐). To Orphan του ΄09 είχε μια από τις πιο απρόβλεπτες ανατροπές που καθόρισαν το είδος στην δεκαετία που ακολούθησε. Σήμερα όμως και σε αυτή την ταινία αυτό λείπει μιας και ο θεατής ξέρει. Έτσι αυτόματα η ταινία έχει ένα μεγάλο πρόβλημα που δεν μπορεί να ξεπεράσει, με αποτέλεσμα να βυθίζεται από τα πρώτα λεπτά στην μετριότητα με τάσεις για πιο κάτω.
Χρήστος Βασιλακόπουλος
Triangle of Sadness Trailer