Διαβάσαμε: Ερωτικά γράμματα από τη Μονμάρτη- Νικολά Μπαρρό | Πάστα Φλώρα

Ένας άντρας με σκουρόξανθα μαλλιά περνά την πύλη του κοιμητηρίου της Μονμάρτης. Κρατά από το χέρι ένα μικρό αγόρι και κοντοστέκεται σε έναν τάφο, που λίγοι μόνο άνθρωποι γνωρίζουν. Εδώ δεν αναπαύεται κάποια σημαντική προσωπικότητα. Ούτε συγγραφέας, ούτε μουσικός, ούτε ζωγράφος. Ούτε καν κάποια κυρία με τας καμελίας. Μονάχα ένας άνθρωπος που αγαπήθηκε πολύ. (Απόσπασμα από το βιβλίο).

Ο συγγραφέας Ζυλιέν Αζουλαί έπειτα από το θάνατο της γυναίκας του παλεύει συντετριμμένος να ξεπεράσει την απώλεια του και να αναθρέψει τον μικρό τους γιο Αρτύρ. Παράλληλα πρέπει να εκπληρώσει την τελευταία επιθυμία της νεκρής πλέον συζύγου του, να της γράψει τριάντα τρία γράμματα, ισάριθμα με τα χρόνια της εφήμερης ζωής της και να τα αφήσει στην τελευταία κατοικία της. Ωστόσο μια μέρα κάτι αναπάντεχο θα συμβεί. Όλα τα γράμματα εξαφανίζονται μυστηριωδώς και αντικαθίστανται με αντικείμενα άγνωστης προέλευσης ή σημασίας, γεννώντας έτσι στον πρωταγωνιστή, αλλά και τους αναγνώστες το ερώτημα, αν από ένα βαθύτατα θλιβερό γεγονός μπορεί να γεννηθεί κάτι εξαιρετικά όµορφο.

Αν κάτι θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την φετινή μου αναγνωστική χρονιά, αυτό αναμφίβολα θα ήταν η ποικιλία νέων συγγραφέων, με καταγωγή από διαφορετικά μέρη του πλανήτη που “γνώρισα”, με την πλειοψηφία αυτών να είναι εκπρόσωποι της σύγχρονης και κλασικής γαλλικής λογοτεχνίας.

Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκεται ο γάλλος συγγραφέας ερωτικών μυθιστορημάτων Νικολά Μπαρρό, με γνωστότερο έργο του το Η εποχή των κερασιών (κυκλοφορεί επίσης από τις εκδόσεις Πατάκη), το οποίο απέσπασε ενθουσιώδεις αντιδράσεις από κοινό και κριτικούς.

Ο συγγραφέας μέσα από τις ζωηρές και παραστατικές περιγραφές του μας ταξιδεύει στο Παρίσι και συγκεκριμένα στην περιοχή της Μονμάρτης, την εκθαμβωτική Σαρκ Κερ και τη συνοικία Πιγκάλ, ένα σκηνικό που δένει άψογα με το ρομαντικό χαρακτήρα του μυθιστορήματος.

Παράλληλα ο συγγραφέας δημιουργεί όμορφους και πολύπλευρους χαρακτήρες, ενώ δίνει βάση στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, προσεγγίζοντας έτσι το ζήτημα της απώλειας από τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες, αυτή του ενήλικα, του μικρού παιδιού, αλλά και του εξωτερικού παρατηρητή. Ο Ζυλιέν σαν άλλος Ορφέας αναζητά απεγνωσμένα ένα τρόπο να ξανασμίξει με την αγαπημένη του, ενώ ο συγγραφέας σκιαγραφεί στο πρόσωπο του όλα τα στάδια του πένθους δίνοντας του με αυτό τον τρόπο ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ψυχολογικό υπόβαθρο.

Αξιοσημείωτο στοιχείο του βιβλίου είναι ο κύριος γυναικείος χαρακτήρας του η Σοφή. Μια δυναμική κοπέλα με έντονο, ζωηρό και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα που έρχεται να σώσει το Ζυλιέν από τη θλίψη του, αναλαμβάνοντας έτσι το ρόλο του “ιππότη” και όχι αυτόν της αβοήθητης δεσποσύνης, όπως συχνά συνηθίζεται σε βιβλία παρόμοιας θεματολογίας.
Το μόνο πράγμα που με ενόχλησε στο βιβλίο ήταν το γεγονός ότι ο συγγραφέας αντιμετώπιζε την εισαγωγή του πρωταγωνιστή σε μια νέα σχέση ως τη μοναδική του δίοδο προς την ευτυχία. Ήταν ένας νέος άνθρωπος, περιτριγυρισμένος από άτομα που νοιάζονταν για αυτόν και τον αγαπούσαν και εργαζόταν πάνω στη μεγαλύτερη αγάπη του τη συγγραφή, όφειλε στον εαυτό του και τους γύρω του να ισορροπήσει πρώτα στην ζωή του και να αποδεχθεί την τροπή που είχε πάρει, ώστε να μπορέσει μελλοντικά να προχωρήσει σε μία υγιή σχέση, που βασίζεται στην πραγματική αγάπη και όχι την ανάγκη του να ξεχάσει αυτή του την απώλεια.

Όταν κλείνει μια πύλη της ευτυχίας, μία άλλη ανοίγει. Πολλές φορές όμως κοιτάζουμε για τόσον καιρό την κλειστή πύλη, που δεν βλέπουμε καν την άλλη που έχει ανοίξει για εμάς.

Έτσι λοιπόν ο Νικολά Μπαρρό έρχεται να μας δείξει ότι κάθε θλιβερό γεγονός, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για μια νέα αρχή στη ζωή μας, μέσα από ένα μυθιστόρημα γεμάτο ρομαντισμό και ευχάριστες αν και μικρές δώσεις χιούμορ, που παρόλο που έχει ως βασικό του άξονα ένα από τα πιο θλιβερά γεγονότα στη ζωή των ανθρώπων τροφοδοτεί τον αναγνώστη με ελπίδα.

Βαθμολογία: 8/10

Τίτλος: Ερωτικά γράμματα από τη Μονμάρτη
Συγγραφέας: Νικολά Μπαρρό
Είδος: Μυθιστόρημα, Αισθηματική λογοτεχνία
Εκδόσεις: Πατάκη
Σελίδες: 304

Ευχαριστώ τις εκδόσεις Πατάκη για το αντίτυπο του βιβλίου.

Ιωάννα Δημητσάνου

See Also
Οι πρώτες υποθέσεις του Πουαρό - Agatha Christie
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top