Ακόμα μια κινηματογραφική εβδομάδα που ο θεατής έχεις πολλές και διαφορετικές επιλογές, τόσο στις αίθουσες όσο και από την άνεση του καναπέ του μέσω κάποιας πλατφόρμας.
Αν και από την προηγούμενη Παρασκευή τα social media έχουν κατακλυστεί από την πρεμιέρα του sequel του Hocus Pocus, 29 χρόνια μετά, εμείς εδώ θα επικεντρωθούμε στις κινηματογραφικές πρεμιέρες που είναι διαθέσιμες από σήμερα σε όλες τις κινηματογραφικές αίθουσες της επικράτειας. Πρώτη είναι η ταινία PLAYGROUND (⭐⭐⭐1/2), η οποία αποτελεί και την πρόταση της εβδομάδας.
Βραβευμένη με το Ένα Κάποιο Βλέμμα των Καννών του 2021, η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα της Laura Wandel σε μια ταινία μεγάλου μήκους, είναι μια γροθιά στο στομάχι. Η ταινία ακολουθεί την καθημερινότητα ενός μικρού κοριτσιού, της Nora, στο προαύλιο χώρου του σχολείου της. Εκεί θα γίνει μάρτυρας του ανελέητου bullying που βιώνει ο μεγαλύτερος αδερφός της καθημερινά από τους συμμαθητές του. Η προστασία που θέλει να του προσφέρει έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με την επιθυμία του αδερφού της να μην το πει σε κανέναν και να παραμείνει ένα μυστικό μεταξύ τους.
Η ταινία ακολουθεί την πάλη ενός μικρού παιδιού όταν προσπαθεί να μάθει να παραμείνει πιστή στις επιθυμίες του αδερφού της αλλά και στην ισορροπία μεταξύ του κόσμου των ενηλίκων και των παιδιών. Το σενάριο της Wandel μας δίνει ωμά του τι πραγματικά γίνεται μέσα σε ένα προαύλιο χώρο ενός σχολείου. Την αδυναμία και σε κάποια σημεία αδιαφορία των καθηγητών να επεμβαίνουν, την σκληρότητα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους συμμαθητές του αλλά και το πόσο ευάλωτος είναι ο ψυχισμός ενός παιδιού που τότε δημιουργεί χαρακτήρα και πόσο μια τέτοια βίαιη συνθήκη μπορεί να το επηρεάσει για το πως κατανοεί και αντιμετωπίζει το κόσμο.
Μια πραγματικά καλή ταινία για έναν θέμα που μας αφορά όλους και που δεν πρέπει να στρέφουμε το βλέμμα κάπου αλλού.
Στον αντίποδα αυτής της επιλογής είναι η ταινία Mrs. Harris Goes to Paris (⭐⭐⭐). Η νέα ταινία του Anthony Fabian ακολουθεί την ιστορία μιας γυναίκας που ζει στην δεκαετία του ’50 και που μαθαίνει ότι ο άντρας της που περίμενε να επιστρέψει από το πόλεμο, εδώ και μια δεκαετία, έχει σκοτωθεί από τις πρώτες μέρες του στο πεδίο της μάχης. Αυτή η είδηση, την κάνει να συνειδητοποιήσει ότι η ζωή της ήταν συνεχώς σε μια αναμονή και ότι αυτό πρέπει να αλλάξει. Αυτή την αλλαγή ακολουθεί η απόφαση της να ακολουθήσει το όνειρο της και το όνειρο της είναι να αποκτήσει ένα handmade Dior φόρεμα.
Ένα ταξίδι στην Γαλλία της δεκαετίας του ’50, εν μέσω απεργιών και μιας κοινωνικής αναταραχής, θα έχει πολλά σκαμπανεβάσματα για την Ada Harris που την υποδύεται η εξαιρετική Lesley Manville. Μια δραματική κομεντί που έχει περισσότερες αναγνώσεις από την πιο ανάλαφρη εντύπωση που θα σας προκαλέσει το trailer.
Τέλος, στις κινηματογραφικές αίθουσες κάνει πρεμιέρα και το θρίλερ με τον τίτλο The Invitation (⭐1/2). Η Evie αποφασίζει μέσω κάποιων εξετάσεων dna να ανακαλύψει το γενεολογικό της δέντρο και αν έχει άλλους εν ζωή συγγενείς μετά και τον πρόσφατο χαμό της μητέρας της. Όταν η εφαρμογή την ειδοποιεί ότι υπάρχει ένας μακρινός της ξάδελφος στην Αγγλία, αυτή θα είναι η αφετηρία για ένα ταξίδι με προεκτάσεις που κανείς δεν μπορούσε να περιμένει.
Ίσως το πιο ενδιαφέρον στην ταινία είναι η ίδια η πρωταγωνίστρια που δεν είναι άλλη από την Nathelie Emmanuel, την Missandei του Game of Thrones. Η νεαρή ηθοποιός έχει παίξει σε αρκετές ταινίες μετά το τέλος της επικής σειράς αλλά φαίνεται να δυσκολεύεται να βρει το επόμενο μεγάλο βήμα στην καριέρα της και ειδικά στην μεγάλη οθόνη. Μέσα σε όλα αυτές τις αποτυχημένες προσπάθειες έρχεται να προστεθεί και αυτή η ταινία όπου το μυστήριο που προσπαθεί να δημιουργήσει είναι τόσο αχνό όσο και η απογευματινή ομίχλη του Λονδίνου. Κλισέ ανατροπές, μια ιστορία που θέλει να παρουσιάσει μια άλλη οπτική σε μια θεματολογία που έχει κακοποιηθεί υπερβολικά τα τελευταία χρόνια.
Χρήστος Βασιλακόπουλος