Now Reading
Ελληνικό θέατρο σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης | Πάστα Φλώρα

Ελληνικό θέατρο σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης | Πάστα Φλώρα

Γράφει ο Harry Leoncini

Τα τελευταία χρόνια, ακόμα και τη στιγμή που γράφονται αυτά τα λόγια, βιώνουμε μια δραματική κατάσταση στον χώρο του θεάτρου. Δραματική ναι. Πιο δραματική και από τη δραματική τέχνη που επιλέξαμε να υπηρετούμε. Ας κοιτάξουμε επιτέλους την αλήθεια κατάματα.

Ιστορίες φίλων, συνεργατών, συναδέλφων αλλά και προσωπικές μας εμπειρίες από ακροάσεις και δοκιμαστικά καταλήγουν στον ίδιο παρονομαστή. Το ελληνικό θέατρο νοσεί. Και μάλιστα πολύ άσχημα. Σε σημείο απόλυτης παρακμής.

Και φταίνε όλοι. Ακόμα περισσότερο όσοι το διαχειρίζονται. Ειδικά σε θέατρα όχι και τόσο πρώτης γραμμής, ζούμε απίστευτες καταστάσεις. Εκεί κι αν μιλάμε για εμπόριο και σφαγείο ανθρώπινων ψυχών. Πρωτοποριακά υπόγεια στο κέντρο, ανακαινισμένες αποθήκες, βρώμικα μεταμοντέρνα κτήρια. Εργαστήρια ή σχολές που με δέκα πτυσσόμενες καρέκλες πουλάνε τέχνη. Σε όλη την Αθήνα. Σε όλη την Ελλάδα.

Ακόμα και δημόσιοι περιφερειακοί οργανισμοί δεν διστάζουν να σε καλέσουν και να σου πετάξουν κατάμουτρα μια πλασματική διαδικασία. Καθημερινά οι επαγγελματίες ηθοποιοί βιώνουμε απάνθρωπες και απαξιωτικές καταστάσεις, που μας κάνουν να αναρωτιόμαστε αν πραγματικά αξίζει να καταθέτεις την ψυχή σου, σε κάτι που σε πατάει και σε λιώνει.

Ακροάσεις χωρίς αντίκρισμα. Ακροάσεις για διαφημιστικούς λόγους. Ακροάσεις που ενώ στέλνεις βιογραφικό, δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ενημερώσουν όταν δεν σε θέλουν. Ακροάσεις που ενώ πας και σου υπόσχονται με θέρμη ότι θα ενημερωθούν όλοι, είτε θετικά είτε αρνητικά, δεν σε σέβονται και δεν ενημερώνουν ότι δεν σε θέλουν. Έστω και από ευγένεια.

Ψεύτικες υποσχέσεις. Κακή έως πρόστυχη συμπεριφορά. «Θα σας ενημερώσουμε».

«Μου αρέσετε και περνάτε στην επόμενη φάση». Και δεν ενημερώνουν ποτέ. «Είστε αυτή ή αυτός που ψάχνω» και στην τελική επιλογή είσαι απέξω. Σε καλούν να πας για άμεση αντικατάσταση και λίγες ώρες μετά, βγάζει η βοηθός την υποχρέωση, λέγοντας σου στο τηλέφωνο ότι βρήκαν κάποιον ή κάποια άλλη. Γνωστή του συγγραφέα-σκηνοθέτη-παραγωγού.

Πληρωμή με ποσοστά. Πληρωμή με φιλοσοφική προσέγγιση. Πληρωμή με εκπτωτικές κάρτες. Μεροκάματα της πείνας. Ανύπαρκτες συμβάσεις. Ένσημα που δεν έχουν κολληθεί…και πολλά μα πάρα πολλά άλλα.

Σκοταδισμός και μεσαίωνας. Και κανείς δεν μιλάει. Κανείς δεν κάνει κάτι. Όλοι καθόμαστε και τα παρατηρούμε, λες και δεν συμβαίνουν σε εμάς. Ειδικά αν επιλεχθούμε να παίξουμε, τα ξεχνάμε όλα σαν να μη συνέβησαν ποτέ ή νομίζοντας ότι δεν θα μας ξανασυμβεί στο μέλλον. Δήθεν σκηνοθέτες. Δήθεν παραγωγοί. Δήθεν ιδιοκτήτες θεάτρων. Δήθεν ογκόλιθοι του θεάτρου. Δήθεν, δήθεν, δήθεν.

See Also

Και ο ηθοποιός; Ο τελευταίος τροχός της αμάξης;

Και ο ηθοποιός; Εκείνος που μπορεί να είναι άνεργος έξι μήνες και να ζει από τους γονείς του ή από άλλες δουλειές;

Και ο ηθοποιός; Εκείνος που καταθέτει την ψυχή του και τη ζωή του ολόκληρη, από τα πέντε λεπτά της ακρόασης έως της τρεις ώρες της παράστασης;

Και ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ; Εκείνος που εκπέμπει φως και κλαίει γυρνώντας άπραγος στο σκοτάδι του σπιτιού του;

Για τον ηθοποιό που συναντάμε στην ακρόαση. Για τον ηθοποιό που ιδρώνουμε μαζί του στο σανίδι. Για τον ηθοποιό που ζούμε τη ζωή μας δίπλα του.

What's Your Reaction?
Excited
3
Happy
0
In Love
2
Not Sure
1
Silly
0
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top