Άγχος και κρίσεις πανικού | Πάστα Φλώρα

Γράφει η Μαρία Μωραΐτη

Στη σημερινή εποχή οι ρυθμοί της καθημερινότητας ολοένα και αυξάνονται, προκαλώντας άγχος, στρες και αρνητικά συναισθήματα. Η κρίση πανικού είναι μια αντίδραση του ανθρώπινου οργανισμού, μια προειδοποίηση ότι το άτομο κινδυνεύει. Κλιμακώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα πυροδοτώντας έντονα σωματικά αλλά και ψυχολογικά συμπτώματα. Στα πρώτα συγκαταλέγονται η ταχυπαλμία, η εφίδρωση, η δύσπνοια, το αίσθημα πνιγμονής, το τρέμουλο, το μούδιασμα, η ζαλάδα, οι εξάψεις και τα ρίγη. Ο ψυχισμός του ανθρώπου που βιώνει κρίση πανικού είναι εύθραυστος, καθώς το άτομο κατακλύζεται από πληθώρα αρνητικών και καταστροφολογικών σκέψεων, όπως μεταξύ άλλων ο επικείμενος θάνατος και η τρέλα. Η απώλεια του νοητικού ελέγχου οδηγεί σε αποπροσανατολισμό και αποξένωση από την πραγματική διάσταση, καθώς οι σκέψεις και τα συναισθήματα κατά τη διάρκεια της κρίσης μεγεθύνονται. Μια κρίση πανικού μπορεί να διαρκέσει έως και μία ώρα. Συνήθως είναι απρόσμενες, ωστόσο ένας εκλυτικός παράγοντας είναι ικανός να τις πυροδοτήσει, ιδιαίτερα σε ευάλωτες περιόδους. Δεν έχουν εντοπιστεί επακριβώς οι αιτίες, όμως έχει παρατηρηθεί ότι εκδηλώνονται όταν ταυτόχρονα συμβαίνουν τραυματικά ή στρεσογόνα γεγονότα (θάνατος, χωρισμός, ασθένεια) ή υπάρχει συννοσυρότητα με κάποια άλλη διαταραχή ή ψυχική ασθένεια. Μπορούν να συμβούν σε οποιοδήποτε μέρος, όπως για παράδειγμα όταν κάποιος οδηγεί ή ακόμα και όταν κοιμάται.

Έπειτα από την πρώτη κρίση πανικού το άτομο εισέρχεται σε έναν ατέρμονο, φαύλο κύκλο. Αποδίδει κάθε σωματικό σύμπτωμα που μοιάζει με αυτά της κρίσης σε μια επικείμενη κρίση που πρόκειται να συμβεί. Ο οργανισμός βρίσκεται σε επαγρύπνηση, εκκρίνοντας αυξημένες ποσότητες αδρεναλίνης, αυξάνοντας τους καρδιακούς παλμούς. Με λίγα λόγια η κρίση πανικού προκαλείται ασυνείδητα, επιβεβαιώνοντας την αρχική σκέψη. Συνήθης είναι επίσης η απομόνωση και η αποφυγή των χώρων ή των δραστηριοτήτων που το άτομο θεωρεί ότι προκαλούν τις κρίσεις. Η επίσκεψη σε κάποιο ψυχολόγο θα εξομάλυνε την κατάσταση και θα αποκαθιστούσε τις πρότερες ισορροπίες.

Οι κρίσεις πανικού δεν αποτελούν πλέον θέμα ταμπού. Είναι μια κατάσταση που μπορεί ο καθένας από εμάς να βιώσει έστω και μια φορά στη ζωή του. Τα αδιάκριτα βλέμματα, οι περίεργοι χαρακτηρισμοί και οι αποκρίσεις όπως είσαι υπερβολικός δεν βοηθούν πραγματικά το άτομο που τις βιώνει. Αντίθετα προκαλούν περισσότερο άγχος και εντείνουν την κατάσταση. Φροντίστε και στηρίξτε ψυχολογικά το άτομο που τις βιώνει. Όσοι βιώνεται κρίσεις πανικού κοιτάξτε τις στα ματιά και προσπαθήστε να τις αντιμετωπίσετε ζητώντας βοήθεια. Και το πιο σημαντικό… Δείξτε αγάπη και προσοχή στον εαυτό σας, το χρειάζεται!

Πηγές:

https://www.iatronet.gr/ygeia/psyxiki-ygeia/article/31247/10-vimata-gia-na-nikisete-tis-kriseis-panikoy.html

Για να μη σας πιάνει κρίση πανικού

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top