Τι Μάθαμε για τη Ζωή του Χριστιανόπουλου από τη Συνέντευξή του στην Πάολα Ρεβενιώτη

Η Πάολα Ρεβενιώτη ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη και συνάντησε τον Ντίνο Χριστιανόπουλο. Καθισμένος στο γραφείο του, στο σπίτι του, κάτω από τις φωτογραφίες σε κορνίζα του Τσιτσάνη και του Καβάφη, ο ποιητής μίλησε για τη ζωή του. Ήταν όπως πάντα χειμαρρώδης, τολμηρός και γλυκόπικρος. Αφηγήθηκε στην Πάολα απίθανες ιστορίες, για τα συσσίτια του κατηχητικού στην εκκλησία, τα οποία τον έσωσαν από την πείνα στη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής, τα αγαπημένα του τραγούδια του Τσιτσάνη («είναι ο αρχι-ρεμπέτης, αλλά το καλύτερο τραγούδι του δεν είναι η ‘Συννεφιασμένη Κυριακή’»). Μίλησε επίσης για τον Ταχτσή, τον Βαμβακάρη, την Παπαρήγα και τους 600 πίνακες ζωγραφικής που έχει φυλαγμένους στο σπίτι και το υπόγειο.

Ο ίδιος εξέφρασε μία μάλλον μη αναμενόμενη άποψη για την αποτέφρωση νεκρών και δήλωσε ότι είναι εχθρός των δώρων στις επισκέψεις στο σπίτι. Αυτά είναι όσα μάθαμε για τη ζωή του Ντίνου Χριστιανόπουλου από τη συνέντευξή του στην Πάολα Ρεβενιώτη.

Το διάρκειας 53 λεπτών βίντεο, το οποίο είναι αδύνατον να μην παρακολουθήσεις ως το τέλος, ξεκινά με τη φοβερή ατάκα του αθυρόστομου Χριστιανόπουλου, ο οποίος λέει ότι «η φτώχεια θέλει κωλο-πέραση», όταν η Πάολα του ζητά να ανάψει ένα πορτατίφ.

Έπειτα, μαθαίνουμε ότι έγραψε το πρώτο του ποίημα πολύ νωρίς, όταν ήταν εννιά ετών, το οποίο μάλιστα εμπνεύστηκε («αν σας το πω, θα φρίξετε») από τον ελληνο-ιταλικό πόλεμο του 1940.

Όπως λέει, την παιδική του μνήμη στοιχειώνει η φοβερή γερμανική κατοχή στη Θεσσαλονίκη («μέσα σε τρεις μέρες πείνασε ένας ολόκληρος λαός»). Αποκαλύπτει ότικινδύνευσε να πεθάνει από την πείνα και σώθηκε χάρη σε έναν πλούσιο θείο του, αλλά και τα συσσίτια της εκκλησίας που οργάνωνε ένας παππάς, ο οποίος αργότερα επί χούντας έγινε μητροπολίτης.

Ο Χριστιανόπουλος δυσφορεί για τα υψηλά εκλογικά ποσοστά της Χρυσής Αυγής, όμως πιστεύει ότι «οι Έλληνες ψηφίζουν πάντοτε προς το χειρότερο».

Ο ίδιος δηλώνει αντίθετος στην αποτέφρωση νεκρών («όσο και να σας φαίνεται παράξενο, είμαι ένας κανονικός χριστιανός») και βγάζει το καπέλο στην Αλέκα Παπαρήγα, «η οποία, αν και κομμουνίστρια, έθαψε τον άντρα της με πολύ σεμνότητα».

Θεωρεί υπερεκτιμημένο συγγραφέα τον Ταχτσή, αν και χαρακτηρίζει το «Τρίτο στεφάνι» ένα από τα καλύτερα ελληνικά βιβλία που έχει διαβάσει.

Εκτιμά την ειλικρίνεια και την παραδοχή της ιδιαιτερότητας, σημειώνει δε ότι ο ίδιος έπαθε πολλά, αλλά ακόμη και στον δρόμο κατάφερνε να λέει την άποψή του λεπτομερώς.

Στη συνέχεια της καταπληκτικής συνέντευξης ο ποιητής αφηγείται ότι γνώρισε τον Τσιτσάνη σε πολύ νεαρή ηλικία, όταν πουλούσε τσιγάρα στο νυχτερινό του κέντρο στη Θεσσαλονίκη. Στον Τσιτσάνη αφιέρωσε επτά βιβλία – το σπουδαιότερο από αυτά, 370 σελίδων, δεν πέτυχε «γιατί δεν είχε ούτε μία φωτογραφία, και ο κόσμος θέλει φωτογραφίες, ποιες γκόμενες είχε, αν τις γαμούσε από μπρος ή από πίσω».

Δεν θεωρεί καλύτερο τραγούδι του «Βλάχου» τη Συννεφιασμένη Κυριακή, όπως «και η κουτσή Μαρία ξέρει», αλλά τα «τρία άλφα».

Δηλώνει «τώρα πια ευχαριστημένος ως ποιητής» και ζητά να μην υπερεκτιμάται η αξία των ποιητών έναντι των άλλων ανθρώπων.

Το τελευταίο βιβλίο του, με τίτλο «Παράξενο πού βρίσκει το κουράγιο και ανθίζει», εκδόθηκε πριν από πέντε χρόνια, και φοβάται ότι θα είναι το τελευταίο.

Ο Χριστιανόπουλος έχει φυλαγμένους στο σπίτι και το υπόγειο περίπου 600 πίνακες ζωγραφικής. Και είναι εχθρός των δώρων – «να το ξέρετε για το μέλλον, αν ζήσουμε».

Πηγή: http://www.vice.com/gr/

See Also
View Comments (0)

Leave a Reply

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top