Τι να προσέχεις σε περιόδους νηστείας | Πάστα Φλώρα

Η καθαρά Δευτέρα πέρασε και η σαρακοστιανή νηστεία ξεκίνησε και αυτό σημαίνει  αποχή από συγκεκριμένες τροφές : όλα τα ζωικά προϊόντα, γαλακτοκομικά, κρέας, ψάρι, αυγό, με εξαίρεση των οστρακοειδών (κυδώνια, μύδια, γυαλιστερές), τα μαλάκια (χταπόδι, καλαμάρι, σουπιές) και οστρακόδερμα (γαρίδες, καραβίδες, αστακός). Επιτρέπονται τα φρούτα, τα λαχανικά, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, το ψωμί, το λάδι και οι ελιές.

Αρκετοί άνθρωποι πιστεύουν ότι την περίοδο αυτή της  θα είναι πιο εύκολο να χάσουν κιλά, καθώς θα απέχουν από τα ζωικά προϊόντα. Υπάρχουν όμως κάποια σημεία που χρειάζονται προσοχή.

-Να μην τρώμε μόνο υδατάνθρακες. Θα πρέπει με κάποιο τρόπο να προσλαμβάνουμε και πρωτεΐνες και αυτός ο τρόπος είναι: τα θαλασσινά, οι ξηροί καρποί και ο συνδυασμός των οσπρίων με δημητριακά.

-Προσοχή  στον τρόπο μαγειρέματος! Καλό είναι να αποφύγουμε το τηγάνι και να υπάρχει έλεγχος  στη χρήση ελαιόλαδου (1-2 κουταλιές ανά μερίδα ή ανά σαλάτα είναι αρκετές).

-Με την απουσία των κρεατικών και των ψαριών είναι πιθανό να πεινάμε περισσότερο. Γι’ αυτό θα πρέπει να έχουμε πάντα έτοιμα τα γεύματα μας και να κουβαλάμε τα σνακ μας, ώστε να μην καταφύγουμε σε όχι και τόσο υγιεινές επιλογές. 

-Η νηστίσιμη διατροφή ενδέχεται να θέτει σε κίνδυνο τυχόν ελλείψεις που μπορεί να προκύψουν στο  ασβέστιο, σίδηρο και ω-3 λιπαρά οξέα, αν δεν προσέξουμε.

Το ασβέστιο θα το βρούμε στα πράσινα λαχανικά και στο γάλα από αμύγδαλο ή φουντούκι. 

Το σίδηρο θα τον προσλάβουμε από όσπρια και αποξηραμένα φρούτα και θα τον ενισχύσουμε με βιταμίνη C από τα εσπεριδοειδή. 

Τα ω-3 θα τα βρούμε στο λιναρόσπορο, το ταχίνι και τα θαλασσινά.

Η περίοδος της νηστείας είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουμε καινούργιες διατροφικές επιλογές, προσφιλείς στην φυτοφαγική διατροφή. Θα πρέπει να είμαστε εφευρετικοί και δημιουργικοί ως προς τα φαγητά, ώστε να είναι τόσο θρεπτικά όσο και οικονομικά. 

Και μερικές ιδέες για πρωινά αλλά και γρήγορα σνακ

– 1 ποτήρι φυτικό ρόφημα π.χ. σόγιας ή αμυγδάλου, δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, 2 καρύδια και 1 φρούτο εποχής

-1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι και 1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως ή πολύσπορο με ταχίνι και μέλι

-1 ποτήρι φυσικό χυμό φρούτων και 2-3 φρυγανιές με φυστικοβούτυρο

-1 χούφτα ανάλατους ξηρούς καρπούς με μαύρες σταφίδες

-Smoothie με φρούτα εποχής και φυτικό ρόφημα

-ψιλοκομμένα λαχανικά με χούμους

– 1 κομματάκι χαλβά

Ιωάννα Γουργουλέτη

See Also
© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top