Eσυ πόσες επισκέψεις κάνεις στο ψυγείο τώρα στην καραντίνα; | Πάστα Φλώρα

Είναι αλήθεια ότι τώρα που “μένουμε σπίτι” για να προστατευτούμε από τον κορονοιό , περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και κατά συνέπεια στην κουζίνα. 

Αυτό μπορεί να αποτελέσει κίνητρο ώστε να ασχοληθούμε με την μαγειρική  που πριν δεν είχαμε χρόνο αλλά για κάποιους μπορεί να επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα. Η ψυχολογία μας αυτές τις μέρες  μπορεί να μην είναι πάντα θετική και να έχουμε σκαμπανεβάσματα που να οδηγήσουν σε κατάθλιψη και κατ’ επέκταση σε υπερβολική κατανάλωση τροφής , την λεγομένη συναισθηματική υπερφαγία.

Η υπερβολική κατανάλωση τροφής, είναι  πιθανό να προκύπτει στο αίσθημα παρηγοριάς που αναζητούμε, στο έντονο στρες, στην πλήξη του εγκλεισμού αλλά και το άγχος που μας προκαλεί η πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε.

Η συναισθηματική υπερφαγία (emotional overeating), είναι μία από τις βασικές αιτίες της παχυσαρκίας, είναι η εθιστική, υπερβολική κατανάλωση φαγητού, είτε σε μεμονωμένα υπερφαγικά επεισόδια, όπου καταναλώνουμε εκτός ελέγχου τεράστιες ποσότητες τροφής σε διάστημα 1-2 ωρών, είτε καταναλώνουμε τροφή κατά τη διάρκεια της ημέρας πολύ συχνά.

Πως αντιμετωπίζουμε την υπερφαγία της καραντίνας;

  • Απομακρύνουμε τυχόν πειρασμούς: σύμφωνα με έρευνες, η οπτική επαφή με τροφές πλούσιες σε θερμίδες διεγείρει το τμήμα του εγκεφάλου που ρυθμίζει την παρόρμηση και οδηγεί σε λιγούρες και υπερκατανάλωση τροφής.

  • Ακολουθούμε ένα υγιεινό διατροφικό πλάνο γευμάτων: δεν ξεχνάμε να καταναλώνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας.

  • Μαγειρεύουμε υγιεινά : η καραντίνα μας έδωσε τον χρόνο να ασχοληθούμε περισσότερο με την μαγειρική και να φτιάξουμε αυτά τα ωραία υγιεινά πιάτα που βλέπουμε συχνά στο instagram. 

  • Πίνουμε  πολλά υγρά: δεν ξεχνάμε να πίνουμε νερό ώστε να παραμένουμε ενυδατωμένοι και κατά συνέπεια να δημιουργούμε ένα κορεσμό που προλάβει την υπερφαγία. 

  • Μένουμε σωματικά δραστήριοι: αυξάνοντας τα  επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, θα μας βοηθήσει να μην αυξηθεί το βάρος μας και θα αποφύγουμε την βαρεμάρα και το στρες που θα μας οδηγήσουν στην κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ.

  • Βρίσκουμε χόμπι: γεμίζουμε τον ελεύθερο χρόνο μας για να μην καθόμαστε στον καναπέ και καταναλώνουμε άσκοπα φαγητό.

Τέλος αποδεχόμαστε τα συναισθήματα μας και τον φόβο μας και δεν αυτοτιμωρούμαστε ούτε νιώθουμε ενοχές. Μιλάμε με τους ανθρώπους που αγαπάμε, ενημερωνόμαστε σωστά και οργανώνουμε την καθημερινότητα μας στις νέες συνθήκες που ζούμε.

Ιωάννα Γουργουλέτη

See Also
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2019 PASTAFLORAMAG.GR. ALL RIGHTS RESERVED | WEB DESIGNSELIDAMOU.GR
Scroll To Top