Macrokosmos | Κριτική Παράστασης

Macrokosmos

Η νέα θεατρική σεζόν σιγά σιγά σηκώνει αυλαία και από τις πρώτες παραστάσεις που είδαμε και σχολιάζουμε είναι αυτή με τον τίτλο Macrokosmos στο Θέατρο 104.

Κατάφερε η Περσεφόνη Παντοπούλου να αξιοποιήσει στο έπακρο το κείμενο της Αλεξάνδρας Τσόμπου; Τι είναι τελικά ο Macrokosmos;

Ένα οκταώροφο κτήριο, μια πολυκατοικία που κάθε όροφος είναι ένα συγκεκριμένο μοντέλο κοινωνικής συμπεριφοράς. Τρεις ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τρεις διαφορετικές πτυχές μιας ηρωίδας. Οχτώ μικρόκοσμοι που θέλουν να ορίσουν την μεγάλη εικόνα και να συνθέσουν μια προσωπικότητα. Είμαστε τα πρότυπα που επιβάλλονται ή μεταλλασσόμαστε διαρκώς βάση όσων βιώνουμε;

Αυτή είναι η κεντρική ιδέα του θεατρικού κειμένου που κλήθηκαν να φέρουν εις πέρας επί σκηνής οι ηθοποιοί: Τερέζα Βροντίση, Λίνα Κομνηνού και Μπέτυ Σαράντη.

Υποκριτικά οι τρεις νεαρές ηθοποιοί προσπάθησαν τα μέγιστα και οι τρεις τους είχαν τις στιγμές τους.

Υπηρέτησαν με ακρίβεια ότι τους είχε ζητηθεί και σε σημεία κατάφεραν να ξεκλέψουν την προσοχή από το ίδιο το κείμενο. Ιδιαίτερα η Μπέτη Σαράντη απέδειξε, αν και νεαρή στο χώρο, ότι διαθέτει αυτό το κωμικό τάιμινγκ που δύσκολα κατακτούν ακόμα και οι πιο έμπειροι και δίνει στο κοινό να καταλάβει ότι μπροστά του έχει μια ηθοποιό με έμφυτη σκηνική αντίληψη.

Όσο τεχνικά άρτια και αν ήταν η παράσταση σε σχέση με την κινησιολογία, υστερούσε σε όλα τα άλλα. Η σκηνοθεσία της παράστασης χάθηκε μέσα στο κυνήγι του συμβολισμού. Σε σημείο να αναλώνεται στην προσπάθεια να φανεί πιο έξυπνο από το ίδιο το κοινό. Χαρακτηριστικό ήταν το σπάσιμο του τέταρτου τοίχου. Καθώς και η ευθεία ερώτηση στο κοινό ενός ερωτήματος που περισσότερο ταίριαζε σε δια δραστικό μάθημα παρά σε παράσταση. Χωρίς ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Ειδικά όταν η απάντηση από το κοινό δεν αλλάζει κάτι στην πορεία της ίδιας της δράσης της παράστασης.

Μια παράσταση που δίνει αρκετά υποκριτικά εφόδια στους ίδιους τους ηθοποιούς αλλά που τελικά καταφέρνει το κοινό να φεύγει ζαλισμένο από την υπερβολική δράση επί σκηνής, ξεχνώντας τελείως τι είχε ακούσει από λόγο όσο διήρκεσε η παράσταση.

 Χρήστος Βασιλακόπουλος

https://www.more.com/theater/macrokosmos/