Περιοδεύων Θίασος

Περιοδεύων θίασος

Η  παράσταση Περιοδεύων Θίασος, της Ελεάνας Γεωργούλη -μια σύγχρονη σκοτεινή κωμωδία- παίχτηκε στον νέο θεατρικό χώρο του Θεάτρου Ελέρ.

Η Ελεάνα Γεωργούλη υπογράφει ένα αυθεντικότατο μουσικό βαριετέ/καμπαρέ με τρείς ισχυρές δραματικές προσωπικότητες και τρεις εξαιρετικούς ηθοποιούς.

Η παράσταση ξεκινάει με ιστορικά σχεδιαγράμματα και σημειώματα για την ιστορία της μικρασιατικής καταστροφής, για την ανταλλαγή των πληθυσμών και για τον Εθνικό Διχασμό, σε μαυροπίνακα. Έτσι, που ένιωσα στιγμιαία λες και μπήκα σε τάξη φροντιστηρίου για το μάθημα της Ιστορίας. Βασικά, όμως, ιστορικά στοιχεία για να ξαναθυμηθεί ο λαός και για να δούμε τι θέλει να μας πει ο δημιουργός. Η παράσταση είναι μουσικοθεατρική αφενώς, με υπέροχες ερμηνείες και χορευτικές και τραγουδιστικές. Αφετέρου, το χιούμορ άπλετο, σκοτεινό, ιδιοφυές.

Ιδιαίτερα, όταν η Μαρία Φλωράτου, ως Νινέτ αραδιάζει και απαρριθμεί  τον λαό που χάνεται, με δεξιοτεχνία ταχυδακτουλουργού, από τις εξουσίες των λαών, τις ανταλλαγές των πληθυσμών και τέλος με τις γενοκτονίες.

Ωστόσο, δεν λείπει η πολιτική σύγχρονη σάτιρα από τον Γεράσιμο Γεννατά για τα λεφτά που χάθηκαν από την βαλίτσα..αγγίζοντας λιγάκι τα όρια της επιθεώρησης, και άλλες τέτοιες σύγχρονες πολτικές αναφορές με αρκετό καυστικό χιούμορ, διασκεδάζοντας, έτσι, το κοινό.

Ο Γεράσιμος Γέννατάς πλούσια εκφραστικός, στο τέλος με τον Γιάννη Ασκάρογλου, μου θύμισαν τον Πότζο και τον Λάκι από τον Περιμένοντας τον Γκοντό. Υπέροχη η αναφορά στο Κάρολο Δαρβίνο και στην Καταγωγή των ειδών,  έτσι που κατεβαίνει στο κοινό ο  Γεννατάς, ως πίθηκος, για να κάτσει μαζί μας.

Υπογραμμίζοντας την ίση μεταχείριση μεταξύ ανθρώπων και ζωντανών, χωρίς να δημιουργηθεί κάποια παρεξήγηγση, που ίσως μπορεί να δημιουργηθείαπό το γεγονός που το έργο υπονοοεί ότι,  ακόμα και ένα ζώο μπορεί να καταλάβει και να συμπονέσει περισσότερο από τον άνθρωπο!

Στο τέλος, ο Γεράσιμος Γεννατάς, ως πίθηκος, κάνει την εξέγερση του και βγάζει έναν πολιτικό λόγο με έναν περίσσιο διδακτισμό που σε κάνει να νιώθεις λιγάκι άβολα. Το θέατρο από μόνο του είναι μια διαδήλωση, μια εξέγερση.

Η Ελεάνα Γεωργούλη σκηνοθετεί και υπογράφει, δείχνοντας μας έτσι και το ταλέντο της στην θεατρική γραφή, ένα αυθεντικό, πολιτικό, καμπαρέ, με μια πολύ δυνατή ομάδα σωματικά, εκφραστικά και ερμηνευτικά.

Ο κάθε ηθοποιός (πολυεργαλεία σε αυτή την περίπτωση) παίζει  και από ένα μουσικό όργανο από μόνος του πάνω στην σκηνή, σε πρωτότυπη μουσική του Θάνου Κοσμίδη. Η Ελεάνα Γεωργούλη μας έφερε στην σκηνή τον Charlie Chaplin (Γεράσιμος Γεννατάς), τον Freddie Mercury (Γιάννη Ασκαρόγλου) και την Grace Kelly (Μαρία Φλωράτου)!

Μαρία Ευθυμία Γιαννάτου

https://www.viva.gr/tickets/theater/periodeuon-thiasos-tis-eleanas-georgouli/